Суббота, 28.12.2024, 20:24
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

Мой сайт

Меню сайта
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Январь 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архив записей
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 39
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 2
    Гостей: 2
    Пользователей: 0
    Главная » 2012 » Январь » 11 » Методи інноваційного навчання
    20:11
    Методи інноваційного навчання

    Методи стимулювання учбової активності студентів при викладанні дисципліни страхування.

    Веретнов В.І. старший викладач, кафедра страхування

             При викладанні дисципліни страхування в умовах обмеженого бюджету часу, де за практичне заняття потрібно розібрати не одну, а дві, три теми основним фактором успішного засвоєння матеріалу отримання теоретичних і практичних знань, вмінь та навичок є стимулювання учбової активності студентів.

             Стимулювання учбової активності, в якій поєднуються традиційні та інноваційні методи викладання дозволяє залучити студентів до  вивчення як безпосередньо дисципліни, так і надбання корисних навичок економічних досліджень, риторики, написання тез і статей, їх публікації у фахових друкованих та електронних журналах.

             Викладачу в зв’язку з цим потрібно розбити свій бюджет часу на традиційну та інноваційну частину. Традиційна частина включає в себе опитування студентів за питаннями  теми, проведення контрольних, написання тестів, тощо. Інноваційна частина  викладання саме має призначення стимулювати учбову активність студентів.

             Інноваційна частина спирається на методи індивідуальної та групової стимуляції та відповідного оцінювання учбової активності та внеску кожного студенту.

    До методів індивідуальної стимуляції учбової активності студента можна віднести різноманітні творчі та фахові завдання: аналіз портфелю авто каско з використанням форми та по методиці перестрахувальної компанії «Gen Re» для оптимізації його перестрахувального захисту, переклад запропонованих викладачем наукових статей на іноземні мови, розрахунок власного пенсійного плану з врахуванням різних валют та темпів інфляції, створення по страховому продукту «unit linked» трьох інвестиційних портфелів та їх аналіз щодо співвідношення ризику та доходності, обґрунтований вибір власного страховика по медичному страхуванню, розробка бізнес-плану відкриття відділення або філії страховика.

    До методів групової стимуляції ділової активності студентів слід віднести ділові, рольові ігри,інтелектуальні ігри «Що? Де? Коли? в сфері страхування», переговорні дуелі, наукові семінари з підготовкою статей, тез доповідей, з залученням письмових рецензентів, опонентів з числа студентів.

    Для методичного забезпечення студентів викладачеві доречно вести свій сайт або блог в інтернеті, в якому викладати методичні вказівки та рекомендації для студентів.

    Стосовно серії інтелектуальних ігор «Що? Де? Коли? в сфері страхування та ризик менеджменту» викладачу  треба розповісти на блозі правила гри, дати приклади питань, і запропонувати студентам заздалегідь розбитись на групи, придумати назву команді,на писати її на 15 листах, на яких будуть даватися відповіді на питання. Оцінювання проходить в цій грі групове і наступним чином: команда що перемогла у грі отримає 1 місце - 10 балів, що програла останнє місце - 6 балів, середні місця – 8 балів. Ще одна новація дозволяє пожвавити гру. Кожна команда також може прийняти участь в якості команди, що придумає та запропонує 1,2 запитання. В цьому випадку, якщо ні яка команда не відповість правильно, то команда що задавала питання отримає очко.

    Технологія проведення переговорних дуелей наступна, студентам читається певна ситуація і пропонуються ролі, які потім міняються. Разом зі студентами дуелянтами є секунданти, які можуть в будь який момент піднявши руку взяти тайм-аут, та порадити певні аргументи щодо зміцнення позиції. Решта групи виступає в ролі судів, які проводять голосування та потім дають свої пояснення чому вони проголосували саме за того чи іншого гравця. Викладач підраховує бали і визначає переможця. Гра йде на виліт. Тобто до переможця приходить інша пара гравців. Оцінювання  дуелянтів, секундантів в діапазоні 8-10 балів, суддів в діапазоні 6-8 балів. 

    Технологія проведення наукового семінару передбачає два формати: в аудиторний час і поза аудиторний час.

    Викладач публікує на сайті перелік тем дослідження, з яких потрібно буде зробити доповіді та підготувати наукові статті. За погодження з викладачем студенти можуть пропонувати свої теми, але в темах повинен бути розроблений та узгоджений план наукового дослідження. Також, кожен студент обирає собі письмового рецензента та усного опонента серед студентів. В аудиторному форматі обмежений бюджет часу  70-80 хвилин дозволить заслухати 3-5 доповідей. В поза аудиторному форматі науковий семінар протягом 4-6 годин дає змогу не тільки заслухати, але й провести певні дискусії та обговорення за участю рецензентів й опонентів. Оцінювання студентів здійснюється таким чином:науковці, автори статей, доповідачі оцінюються 8-10 балів, а рецензенти, опоненти в 6-8 балів.

             Підсумовуючи, слід зазначити,  що методи стимулювання учбової активності студентів при вивченні дисципліни страхування пов’язані з використанням разом з традиційними - інноваційних освітніх технологій, зокрема, групові: інтелектуальні ігри, ділові, рольові ігри, наукові семінари, індивідуальні: творчі фахові завдання з розробки бізнес плану страховика, перекладу наукових статей на іноземні мови, аналіз  портфелю ризиків певного виду страхування для оптимізації його перестрахувального захисту.

    Просмотров: 746 | Добавил: vveretnov | Теги: Страхування, Навчання, Інновації | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *: